Wednesday, March 7, 2018

تور مشهد خود را با زینت طبعیت هزار مسجد زیباتر کنید



مشهد مقدس بارگاه متبرک امام هشتم شیعیان را در خود جای داده است و هر ساله چندین میلیون نفر از شهروندان ایرانی در آرزوی زیارت حرم مقدس رضوی به این شهر زیبا سفر می­کنند. اگر دوست دارید تور مشهد آینده شما رنگ و بوی زیباتری بگیرد ما به شما پیشنهاد می­کنیم عطر رضوی این سفر خود را در روزهای آغازین بهار 1397 با عطر طبیعت بکر و دوست داشتی کوهستان هزار مسجد ترکیب کنید تا یک خاطره زیبا و دلنشین برای خود بسازید.
اگر در سفر به مشهد دوست داشته باشید که به تعدادی از جاذبه های گردشگری شهرستان های همجوار مشهد سر بزنید گزینه های بسیاری در پیش روی خود خواهید داشت. یکی از این گزینه ها که کمتر در میان عموم مردم ایران شناخته شده است طبیعت زیبا و کوهستانی هزار مسجد در مرز با کشور ترکمنستان است.
از نظر زمین شناسی رشته کوه هزار مسجد- کپه داغ مهمترین عارضه جغرافیایی شمال خراسان می باشد که همانند یک مرز طبیعی دشت هموار و حاصلخیز مشهد را از صحرای سرد و خشک قراموم  ترکمنستان جدا می­سازد.
در این مجموعه کوهستانی بلندترین نقطه قله هزار مسجد است که با ارتفاع 3140 متری خود در شمال غربی شهر مشهد قرار گرفته است و دوست دارن ورزش های کوهستانی و کوهنوردی را به سوی خود جلب می­کند. این رشته کوه بخش عمده ای از منابع آبی منطقه را در خود جای داده است و همین نکته باعث شده است که از یک طبیعت بسیار زیبا و دلنشین برخوردار باشد و به یکی از تفرج گاه های طبیعی مردم خراسان و به خصوص شهر مشهد مقدس تبدیل شود.
یکی از جاذبه های گردشگری در محدوده کوهستان هزار مسجد منطقه کلات نادری است که به خاطر سرسبزی و طبیعت زیبای خود از شهرت بسیار زیادی برخوردار است.
در سفر به مجموعه کوهستان­های هزار مسجد می­توانید از شهر زیبا و کوچک درگز نیز بازدید کنید.
بسیاری از کسانی که به هزار مسجد سفر کرده­اند این منطقه زیبا را بهشت گمشده ایران نامیده اند. چرا که منظره های شگفت­انگیز کوهستانی این منطقه در همراهی با رودخانه­های متعدد و خروشان و پوشش گیاهی جذاب آن یک منظره سورئال به آن بخشیده است که نظیر آن را در کمتر جایی می­توان یافت. این کوهستان و عظمت آن را به عنوان نماد بزرگی، زیبایی و غرور مردم خراسان می­شناسند و به خصوص مردم محلی این منطقه با افتخار از این جاذبه گردشگری خاص یاد می­کنند.
یکی از بهترین جاذبه های گردشگری هزار مسجد روستای کوچک و زیبایی به نام لایین نو است که از نظر جغرافیایی در دامنه­های شمالی کوه هزار مسجد قرار دارد.
زیبایی های دیگری که در منطقه هزار مسجد ورود دارد و می­توان تجربه تور مشهد شما را بسیار کامل­تر سازد. از میان این جاذبه های گردشگری چشم­نواز و سحر برانگیز می­توان به تفنگ دره اشاره کرد که بیش از 30 آبشار را در خود جای داده است و به یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کسانی که به تورهای طبیعت گردی علاقه دارند تبدیل شده است.
محیط سرسبز و شاداب منطقه هزار مسجد با جنگل ارس کامل می­شود. این جنگل کوهستانی که در فصل بهار به نهایت شادابی و جذابیت خود می­رسد در طول تور مشهد شما یک موقعیت مناسب فراهم می­کند تا هیاهو و تلاطم شهر میلیونی مشهد را پشت سر بگذارید و با گردش در میان این جنگل کوهستانی یک تجربه متفاوت از سفر کوتاه خود به خراسان بسازید.
در تور لحظه آخری خود به مشهد مقدس می­توانید از طبیعت زیبای هزار مسجد برای انجام ورزش­هایی نظیر کوهنوردی، ماهیگیری، پیاده روی در کوهستان، کمپینگ در طبیعت زیبا و یا تجربه آرامش در یک محیط زیبای بکر و دست نخورده نهایت استفاده را ببرید. اگر مشتاق هستید تا در تعطیلات پیش رو سفر مشهد مقدس خود را هیجان­انگیز تر بسازید با یکی از آژانس­های مسافرتی تماس بگیرید و خود را برای این مسافرت متفاوت آماده بسازید.


No comments:

Post a Comment